Charakteristika literárně – dramatického oboru Základem oboru LDO je výuka kolektivní, která má za cíl žáka vést od spontánního dramatického projevu k samostatnému, osobitému a přirozeně kultivovanému projevu (hlasem, pohybem, gestem, psaným slovem). Nedílnou součástí literárně-dramatického oboru je také individuální práce (poezie, próza, monolog, dialog, námět, téma). Zde je důležitá vhodná volba předlohy, která splňuje myšlenkové i umělecké kvality, které se žáci postupně učí rozpoznat a hodnotit. Očekávané výstupy vzdělávací oblasti recepce a reflexe dramatického umění jsou v základním studiu I. stupně realizovány…
Charakteristika výtvarného oboru Výtvarný obor naší školy se obrací ke všem dětem a mladým lidem, kteří projevují zájem o výtvarné vzdělávání. V základním studiu usiluje o to, aby žák podle svých schopností získával hlubší náhled na okolní svět a na sebe sama a dokázal ho výtvarně vyjádřit. Nadaným žákům poskytuje další znalosti a dovednosti k talentovým zkouškám na střední a vysoké školy s výtvarným zaměřením. Výuka staví na dvou procesech. První proces rozvíjí výtvarné cítění a myšlení žáků, které je základem výtvarné komunikace.…
Charakteristika tanečního oboru Taneční obor podchycuje a rozvíjí taneční nadání dětí. Poskytuje každému žákovi podle jeho schopností základy odborného vzdělání, které mu umožní uplatnit se jako tanečník v souborech zájmové umělecké činnosti nejrůznějšího zaměření nebo v povolání, pro která jsou kultura pohybového projevu a zvládnutí základů tance vhodným předpokladem. Taneční obor je nezastupitelnou přípravou ke studiu na konzervatoři. Výuka TO ZUŠ se člení na přípravné studium, I. a II. stupeň základního studia. Vyučovacími předměty na I. stupni jsou taneční průprava, taneční praxe, současný…
Charakteristika hudebního oboru V hudebním oboru vyučujeme žáky hře na klavír, housle, violoncello, kytaru, elektrickou kytaru, zobcovou flétnu, příčnou flétnu, klarinet, saxofon, trubku, trombon, lesní roh, tenor – baryton, tubu, akordeon, keyboard, bicí a sólovému či sborovému zpěvu. Během základního studia I. a II. stupně základního vzdělávání žáci navštěvují nejen individuální hodiny výuky hry na nástroj a zpěvu, ale mohou spolupracovat i skupinově (kolektivně) v nejrůznějších komorních souborech, ať už instrumentálních nebo pěveckých, či navštěvovat výuku hry v orchestru. Jednotlivá vzdělávací zaměření 1)…